Vitalmetoden

Vi behandlar olika muskulära smärttillstånd och framförallt Huvudvärk. Det är en djupgående pressurliknande muskulär behandling utan ryck eller vridningar. Den kan ibland upplevas kraftfull och till viss del smärtsam men ger smärtfrihet och lättnad. En kropp med smärta har ett större behov av näring. Bra mat och även näringstillskott med bland annat Magnesium rekommenderas. Magnesium kan bland annat hjälpa till att ge en normal muskelfunktion, minska trötthet och utmattning, hjälpa dig till bättre sömn.

Vid ditt första besök hos oss kommer du att få fylla i en hälsoblankett och vi kommer att gå igenom den tillsammans. Du kommer att få beskriva din huvudvärk, hur den ter sig, smärtgrad, frekvens, mediciner, vad som lindrar din huvudvärk. Hur mycket påverkas du av den i din vardag? Är din sömn påverkad?

Huvudvärk är ofta komplext. Spänningar som förvärrar din huvudvärk behandlar vi genom att lägga press på muskulaturen som successivt kommer att släppa. Vi kan komma djupare ner och behandla bindväven som oftast har stelnat och förlorat sin förmåga att vara följsam och elastisk. Vi kommer även att beröra hållning, rörelseträning, smärthantering m.m. Eventuellt kan rådgivning kring övriga symtom behövas.

Vi vänder oss framför allt till dig med spänningshuvudvärk men behandlar även dig med migrän. Många med migrän har även spänningshuvudvärk. Vi kan inte bota migrän men många upplever lindring och att de får färre anfall.

Välkommen att boka in dig för en behandling med Vitalmetoden!